Μονεμβασιά, ταξίδι για ρομαντικούς

23 Νοεμβρίου 2011
Βούλα Ακριβάκη

Δεν είχα πάει ποτέ στην Μονεμβασιά, πάντα άκουγα όμως από φίλους ότι είναι πολύ όμορφα, πολύ ρομαντικά και προορισμός για ζευγάρια. Με εκνευρίζει όμως να κατηγοριοποιώ περιοχές λες και οι singles δεν έχουν δικαίωμα στο ρομαντισμό και τα ζευγάρια στο χαβαλέ. Αποφάσισα λοιπόν να πάω για να καταρρίψω τον μύθο.

• Μονεμβασιά, ταξίδι για ρομαντικούς Album | The Food & Leisure Guide

Πήρα μαζί μου δυο τρεις φίλους και ξεκινήσαμε για να διαψεύσουμε το κατεστημένο. Φθάνοντας στην Μονεμβασιά και αντικρίζοντας το κάστρο από μακριά, κάτι μου έλεγε πως ο μύθος θα βγει αληθινός.  Αφήνοντας πίσω μας το σύγχρονο οικισμό και διασχίζοντας τη γέφυρα, πλησιάσαμε τον επιβλητικό βράχο και λίγο πριν περάσουμε την μεγάλη μεσαιωνική πόρτα που οδηγεί στην καστροπολιτεία ήμουν σχεδόν σίγουρη ότι θα γυρνούσα πίσω ηττημένη.

Έχοντας γυρίσει όλη την Παλιά πόλη της Ρόδου από το παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου μέχρι την τάφρο που την περικλείει και έχοντας περπατήσει σπιθαμή προς σπιθαμή το κάστρο των Ιωαννίνων έχω να σας πω ότι η Μονεμβασιά, απλά δεν συγκρίνεται. Η ατμόσφαιρα εδώ σε μαγνητίζει! Τα πέτρινα ενετικού τύπου σπίτια στοιβαγμένα το ένα δίπλα στο άλλο, τα στενά καλντερίμια με το λιγοστό φως και ο ήχος της θάλασσας που χτυπάει  στα βράχια σε μεταφέρουν ξαφνικά σε άλλη εποχή, θαρρείς και σε λίγο θα εμφανιστεί από το βάθος του δρόμου ο ιππότης με την γυαλιστερή πανοπλία του να σε προϋπαντήσει.

Φτάσαμε σούρουπο και το μόνο που προλαβαίναμε να κάνουμε είναι να στρογγυλοκαθίσουμε στο ταβερνάκι της Ματούλας για μαγειρευτό φαγητό και κρασάκι. Γύρω μας τα τραπέζια ήταν πιασμένα από παρέες ζευγαριών. Φαινομενικά το παραβλέπαμε αλλά όλοι μέσα μας με το πρώτο βήμα που κάναμε στην πόλη είχαμε κάνει την ευχή να είχαμε έρθει με το ταίρι μας. Δεν μπορώ να σας το εξηγήσω αλλά αυτή η πόλη δεν είναι ούτε για οικογένειες ούτε για παρέες. Όχι ότι δεν θα περάσετε καλά απλά θα θέλατε να είχατε πάει αλλιώς, αν δε, είστε φρεσκοχωρισμένη δεν σας το συστήνω με τίποτα. Η επόμενη στάση ήταν στο μπαράκι «Ενετικό» στο κεντρικό καλντερίμι, με υπέροχη θέα και δυνατές μουσικές για να ξορκίσουμε τα ζευγάρια. Δεν μας έφτασε όμως μόνο ένα ποτάκι και πήγαμε για ένα δεύτερο στο «Βαθύσφαιρο» το πιο καινούργιο μπαράκι της πόλης.

Η πρώτη κίνηση που έκανα όταν ξημέρωσε ήταν να ανοίξω τα παράθυρα και να βγω στο μικρούτσικο μπαλκονάκι μου για να θαυμάσω τη θαλασσινή θέα. Αριστερά μου το μόνο που έβλεπα ήταν το μπλε του Μυρτώου Πελάγους και τα κύματα να σκάνε στον βράχο, άγρια ομορφιά! Ενώ στα δεξιά μου απλωνόταν η σύγχρονη Μονεμβασιά λιγότερο ελκυστική αλλά με τα δικά της πλεονεκτήματα.

Το πρόγραμμα σήμερα είχε περιήγηση σε αυτή την pocket size πόλη. Μια βόλτα στην Πάνω Πόλη για να θαυμάσουμε τη θέα από ψηλά, για να επισκεφθούμε την εκκλησία της Αγίας Σοφίας που χρονολογείται από τον 12ο αιώνα – σημειώστε πως η πόλη διαθέτει περίπου 20 εκκλησάκια- αλλά και για να δούμε από κοντά την Ακρόπολη ήταν ότι έπρεπε για το ξεκίνημα της ημέρας. Κατεβαίνοντας κάναμε μια στάση στο ναό του Ελκόμενου Χριστού - από τις πιο επιβλητικές εκκλησίες που έχετε δει-  και στο σπίτι του ποιητή Γιάννη Ρίτσου, ενώ στη συνέχεια περπατήσαμε μέχρι τα ερείπια του παλιού χαμάμ για να καταλήξουμε στο καφέ «Μαλβάζια» του ομώνυμου ξενοδοχείου για μια αχνιστή σοκολάτα.

Το απόγευμα μας βρήκε στην ταβέρνα «Κανόνι» όπου καθίσαμε πίνοντας και φτιάχνοντας ιστορίες για ιππότες και ναυμαχίες μέχρι το βραδάκι. Άφησα την παρέα και ξεκίνησα την βραδινή μου περιήγηση στα σοκάκια της Πόλης, ήθελα να δω όσο πιο πολλές εικόνες μπορούσα. Το σκηνικό σχεδόν κινηματογραφικό, ενετικά κτίσματα με χαρακτηριστικές αψίδες, μικροσκοπικές στοές με πέτρινες καμάρες, τεράστιες βουκαμβίλιες, ελάχιστο φως και θαλασσινός αέρας, αυτός ο περίπατος άξιζε κάθε του βήμα. Στο δρόμο μου συνάντησα ζευγάρια να κρατιούνται χέρι χέρι και πολύ τους ζήλεψα. Ωστόσο μια ματιά και μόνο στη θέα ήταν αρκετή για να φέρεις δίπλα σου όποιον θες.

Την επομένη βολτάραμε μέχρι την νότια πλευρά της Μονεμβασιάς το Πορτέλο, ένα μικρό μπαλκόνι στο πέλαγος. Αξίζει μια επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο, απέναντι από την εκκλησία του Ελκόμενου Χριστού που στεγάζεται σε ένα μουσουλμανικό τέμενος. Ήρθε η ώρα να φύγουμε, πριν αφήσουμε όμως την Καστροπολιτεία για το ταξίδι της επιστροφής καθίσαμε σε ένα από τα καφέ της νέας Πόλης για να θαυμάσουμε από μακριά τον απόκοσμο ρομαντισμό που του βράχου της Μονεμβασιάς.

Τελικά δεν είναι ανάγκη να καταρριφθούν όλοι οι μύθοι.

Info

Διαμονή: Παραδοσιακοί Ξενώνες Αρδάμης (2732061887), Μαλβάζια (2732063007), Λαζαρέτο (2732061991), Μπαλκόνι της Μονεμβασιάς (2732061674), Κινστέρνα (2732066300).

Φαγητό: «Ματούλα» (2732061660), «Μαριάνθη» (2732061371), «Κανόνι» (2732061387). Δοκιμάστε τις τοπικές συνταγές και σίγουρα το κρασί της περιοχής.

Σχόλια Χρηστών

Συνδεθείτε ή Εγγραφείτε για να συμμετάσχετε στη συζήτηση