Εκδρομή στην Νάουσα και το Αμύνταιο, το event

22 Ιουνίου 2021
Εύη Φέτση
Μπορεί η πανδημία και τα lockdowns να μας ανάγκασαν να αναβάλουμε δυο φορές την εκδρομή μας, η αποφασιστικότητα μας όμως και η επιμονή μας να την κάνουμε με την πρώτη ευκαιρία ανταμείφθηκε τελικά, και με το παραπάνω.
  • Naoussa Amyntaio | The Food & Leisure Guide

Ήταν βλέπετε στο μυαλό μας δεδομένο πως αυτή η εκδρομή - παρόλο που εκ των πραγμάτων απευθυνόταν σε λιγότερα άτομα από ότι συνήθως μια που η περιοχή δυστυχώς δεν διαθέτει αξιόλογα μεγάλα ξενοδοχεία- ήταν τόσο ενδιαφέρουσα που δεν θα μπορούσε να μην γίνει.

Εμείς οι ίδιοι την κάνουμε τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο και την απολαμβάνουμε πάντα το ίδιο, γιατί η Κεντρική και Δυτική Μακεδονία είναι ίσως η μόνη περιοχή στην ηπειρωτική Ελλάδα που διαθέτει εξαιρετικά εστιατόρια με μοναδικές λίστες κρασιών, οινοποιεία, τοπικά προϊόντα, υπέροχη φύση και αξιοθέατα όλα σε απόσταση αναπνοής το ένα από το άλλο.

Ταυτόχρονα, ακριβώς επειδή εκτιμούμε απεριόριστα την τεράστια προσπάθεια που κάνουν οι εστιάτορες και οι επιχειρηματίες της περιοχής – η οποία περιοχή δυστυχώς δεν είναι ακόμα όσο τουριστική θα έπρεπε να είναι σε σχέση με αντίστοιχα μέρη στο εξωτερικό όπως στην Ιταλία ας πούμε- θέλουμε να την υποστηρίξουμε όσο περισσότερο μπορούμε και φυσικά να την γνωρίσουμε στο κοινό του FNL, άλλωστε όλα τα εστιατόρια που επισκεφθήκαμε είναι βραβευμένα με ένα αστέρι FNL.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη εκδρομή ειδικά μετά το lockdown και υπό τις συνθήκες που επικρατούν ακόμα τόσο στην χώρα μας όσο και ανά τον κόσμο ήταν και εξαιρετικά safe μια που πέραν του ότι όλοι οι συμμετέχοντες όφειλαν να έχουν αρνητικά tests ή να είναι πλήρως εμβολιασμένοι, χρησιμοποιήσαμε ο καθένας το αυτοκίνητο του και δεν χρειάστηκε να μπούμε σε αεροπλάνα ή πλοία για να φτάσουμε στον προορισμό μας.

Έτσι, το πρώτο μας ραντεβού δόθηκε την Πέμπτη 3 Ιουνίου στο Λιτόχωρο, στο Γαστροδρόμιο του Ανδρέα Γάβρη. Όλοι ήμασταν ακριβέστατοι στην ώρα προσέλευσης και στη 1:30 είχαμε ήδη ξεκινήσει να απολαμβάνουμε το πολύ ενδιαφέρον μενού που ετοίμασε για εμάς και συνοδεύσαμε με δύο πολύ ευχάριστα κρασιά από την περιοχή.

Κατά τις 4 ξεκινήσαμε για την Νάουσα και το ξενοδοχείο Παλαιά Πόλη που θα ήταν η βάση μας για το επόμενο τριήμερο. Ένα πολύ όμορφο και περιποιημένο ξενοδοχείο – για μας το καλύτερο στην ευρύτερη περιοχή- με ωραία (αλλά μόλις εννέα) δωμάτια, άνετους κοινόχρηστους χώρους, και μια σκιερή και καταπράσινη εσωτερική αυλή στην οποία παίρναμε κάθε μέρα το πρωινό μας και πίναμε το βράδυ τα τελευταία ποτά της μέρας από το open bar με Chivas 18 years old, Beefeater 24 και Absolut Elyx.

Παρόλο που για την Παλαιά Πόλη θα ανέβει σύντομα και ξεχωριστό πιο αναλυτικό κομμάτι, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο καταπληκτικό πρωινό που περιλαμβάνει εκτός όλων των άλλων χειροποίητες μαρμελάδες, πίτες ημέρας και φρεσκοφτιαγμένο ρυζόγαλο, όπως και στην οικογένεια που φροντίζει να είναι τα πάντα στην εντέλεια και κάνει τους πελάτες να νοιώθουν πραγματικά σαν στο σπίτι τους.

Αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματα μας και ξεκουραστήκαμε λίγο, το βράδυ πήγαμε στο Αρκοχώρι που είναι μόλις 15 λεπτά από την Νάουσα οδικώς για να φάμε στο Χάραμα του Στέφανου Λαφαρά. Κυριολεκτικά μέσα στην φύση, από την βεράντα του μαγαζιού βλέπουμε το δάσος μέχρι όπου φτάνει το μάτι μας ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία με ένα πλούσιο μενού από τοπικές γεύσεις ιδωμένες μέσα από την ματιά του Στέφανου όπως για παράδειγμα αυτός ο υπέροχος «μπακλαβάς» με χοιρινό ή το αγριογούρουνο με δαμάσκηνα. Μαζί μας στο δείπνο, ο Πέτρος Καρυδάς, ένας κορυφαίος όσο και ακριβοθώρητος παραγωγός της περιοχής του οποίου η Νάουσα διαθέτει μια σπάνια φινέτσα.

Το επόμενο πρωί, μετά το ρυζόγαλο που λέγαμε, είχαμε ελεύθερο πρόγραμμα και ραντεβού κατά τη 1 στο Γιανακοχώρι της Νάουσας και το Κτήμα Κυρ Γιάννη. Εκμεταλλευθήκαμε την ευκαιρία για να επισκεφθούμε τους Βασιλικούς Τάφους της Βεργίνας και το πάρκο του Αγίου Νικολάου για βόλτα δίπλα στο ποτάμι, και στην συνέχεια, φτάσαμε στην ώρα μας στο ραντεβού μας με τον Στέλλιο Μπουτάρη που μας ξενάγησε ο ίδιος στους χώρους του οινοποιείου και μετά κάθισε παρέα μας στο «κολατσιό του Αμπελουργού» που μας είχαν ετοιμάσει, και το οποίο περιλάμβανε μεταξύ άλλων μια θαυμάσια ψητή πέστροφα. Καθόλου άσχημα δεν τρώνε οι αμπελουργοί τελικά.

Το βράδυ το πρόγραμμα είχε Βέροια και Βεργιώτικο. Ο Νίκος Μαλλιάρας εμπνευσμένος από το Asador Extebarri (το κορυφαίο εστιατόριο με κουζίνα …της φωτιάς στον κόσμο) το οποίο φροντίζει να επισκέπτεται κάθε χρόνο και με οδηγό το απίστευτό μεράκι του για το καλό κρέας, έχει εξελίξει το κλασικό Βεργιώτικο σε ένα από τα καλύτερα εστιατόρια για κρέας στη χώρα! Το μενού που μας ετοίμασε δικαιολόγησε τη φήμη του και ενθουσίασε τους πάντες. Για τη βραδιά ο Στέλλιος Μπουτάρης είχε επιλέξει μια σειρά από θαυμάσια κρασιά του Κτήματος με κορυφαία τη Ράμνιστα του 2013 και τον πολυσύνθετο Διάπορο του 2011!

Το Σάββατο το πρωί είχε επίσης ελεύθερο πρόγραμμα μετά το πρωινό. Το μεσημέρι το ραντεβού δόθηκε στο Αμύνταιο, περίπου μια ώρα μακριά από την Νάουσα, και το Κτήμα Άλφα. Μας υποδέχτηκε ο Άγγελος Ιατρίδης ο οποίος μετά την ξενάγηση στο οινοποιείο – το οποίο είναι από τα εντυπωσιακότερα της χώρας ειδικά μετά την πρόσφατη ανακαίνιση του- μας είχε ετοιμάσει και μια γευσιγνωσία όλων των κρασιών του.

Στην συνέχεια, δοκιμάσαμε μια σειρά από κρασιά του Κτήματος Άλφα διαλεγμένα ώστε να ταιριάξουν με τα εξαιρετικά πιάτα του Θωμά (φωτό κάτω) στο Σκλήθρο της Φλώρινας, ενός εστιατορίου κόσμημα που πέρσι έκλεισε τα 50 χρόνια λειτουργείας και που είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι μπορεί να καταφέρει κάποιος με πάθος και μεράκι, ακόμα και σε υψόμετρο 680 μέτρων και απόσταση 600 χλμ από την Αθήνα. Η οικογένεια Πάσπαλη έχει δώσει πραγματικά την ψυχή της σε αυτό το μαγαζί – ο πατέρας Νίκος μαγειρεύει, ο ένας γιός ο  Βαγγέλης ακολουθεί τα βήματα του και είναι και πολύ καλός ζαχαροπλάστης, ο άλλος γιός ο Θωμάς ασχολείται με την κάβα και την σάλα ενώ η μαμά και οι νύφες της οικογένειας βοηθούν στο μαγαζί και  τρέχουν τον απέναντι ξενώνα- και η προσοχή που δίνουν στην παραμικρή λεπτομέρεια από το εξαιρετικό μενού, τα σπάνια κρασιά της λίστας και το table setting με τα ποτήρια Riedel μέχρι την πηγαία φιλοξενία τους, κάνει τους πελάτες να επιστρέφουν ξανά και ξανά και τον Θωμά να αποτελεί πραγματικό success story.

Κατά τις 7:30 πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για την Παλαιά Πόλη και η νύχτα μας βρήκε όλους γύρω από το open bar να τσουγκρίζουμε ποτήρια, να ανταλλάσσουμε ιστορίες και τα γέλια μας να αντηχούν στους πέτρινους τοίχους.

Το πρωί της Κυριακής μετά από ένα πρωινό ενισχυμένο ακόμα πιο πολύ με eggs Benedict σε τρεις διαφορετικές βερσιόν και πολλά ακόμη a la carte πιάτα, ήρθε η ώρα του αποχαιρετισμού. Φύγαμε για Αθήνα ανανεώνοντας το ραντεβού μας για την επόμενη FNL εκδρομή τον Σεπτέμβριο και με την βεβαιότητα πως η περιοχή και τα μαγαζιά που επισκεφθήκαμε απέκτησαν νέο, πολύ πιστό κοινό. Είναι απόλυτα φυσικό άλλωστε, όταν ζήσεις αυτή την μοναδική εμπειρία να ανυπομονείς να επιστρέψεις με την πρώτη ευκαιρία για να την απολαύσεις ξανά, και όπως κάναμε κι εμείς, να την γνωρίσεις και στους φίλους σου.

Φωτογραφίες Βίκτωρας Σίμωσις

Σχόλια Χρηστών

Συνδεθείτε ή Εγγραφείτε για να συμμετάσχετε στη συζήτηση